23 juni 200600:00
Door [email protected]
Met de wijziging van naam en logo zijn de banden met de oorspronkelijke oprichter en eigenaar, The Walt Disney Co., officieel verbroken. De nieuwe eigenaren Henry en Susan Samueli hebben fans, spelers en een speciaal sportmarketingbureau betrokken in het herontwerpen van de identiteit van de club.
De seizoenskaarthouders van Anaheim spraken zich massaal uit voor het behoud van de naam Ducks. Henry Samueli is blij dat de naam behouden blijft. 'Een image is moeilijk op te bouwen', zegt de eigenaar in een lokale krant. 'Als je met een nieuwe naam start gooi je feitelijk 13 jaar aan merk-historie weg.'
De Samueli's met Corey Perry en Todd Marchant
Het nieuwe logo van de Ducks bestaat eenvoudigweg uit het woord 'Ducks'. De speciaal ontworpen D stelt de voetafdruk van een eend voor. Het logo is in goud uitgevoerd met oranje en witte accenten op een zwarte achtergrond. Het oranje is een referentie aan het gebied waarin Anaheim ligt: Orange County. Zwart en goud vervangen de oude huiskleuren van het team: paars en teal.
De Ducks presenteerden ook de nieuwe shirts van het team. De shirts en sokken zijn bij thuiswedstrijden zwart met gouden, witte en oranje strepen. Bij uitwedstrijden zijn de shirts en sokken wit met gouden, zwarte en oranje strepen.
The Walt Disney Company richtte het ijshockeyteam in 1993 in Anaheim op en vernoemde het naar de Disney film 'The Mighty Ducks'.
Enkele dagen voor de presentatie van de nieuwe naam nam het stadsbestuur van Anaheim nog snel een wat vreemde motie aan. Er werd unaniem bepaald dat het woord 'Anaheim' niet uit de naam van het hockeyteam mocht verdwijnen. De motie werd nodig geacht om herhaling van een ander voorval te voorkomen. Het honkbalteam Anaheim Angels werd eerder dit jaar omgedoopt tot de Los Angeles Angels of Anaheim.
Tags
Buitenlands nieuws