25 januari 201000:00
Door Joep Meijsen
Het kaasmerk Eru Prestige heeft zich voor langere tijd als hoofdsponsor verbonden aan de eredivisie ijshockey. Daardoor worden onder meer de televisie-uitzendingen op RTL 7 mogelijk.
De overeenkomst is gesloten tussen IJshockeybelangen Eredivisie, het samenwerkingsverband van de clubs onder voorzitterschap van Frans van Dommelen. Eru Prestige is een nieuwe, pittige smeerkaas, die wordt gepositioneerd als een ‘kaas voor kerels'.
Van Dommelen. ‘Toen we de stekker eruit trokken vlak voor Kerstmis was er sprake van teleurstelling bij verschillende partijen, waaronder producent Eyeworks. Dankzij hen en het feit dat RTL meer medewerking wilde verlenen is het toch nog goedgekomen. Dat is ook maar goed ook, want anders hadden we het voor langere tijd kunnen vergeten.'
Volgens de voorzitter van IJBE is in Eru Prestige een hoofdsponsor gevonden die wil investeren in de sport. ‘Het betreft een meerjarige overeenkomst met een evaluatiemoment na afloop van dit seizoen. Dan wordt bekeken of van beide kanten de doelstellingen worden gehaald. Dat is heel normaal als je met iets nieuws begint', stelt Van Dommelen.
Het programma Eredivisie IJshockey wordt komende zaterdag voor het eerst uitgezonden op televisie. De uitzending op RTL 7 begint om 16.00 uur en wordt op zondagochtend om half tien herhaald. In de eerste uitzending wordt, onder voorbehoud, aandacht geschonken aan de wedstrijden Nijmegen - Den Haag en Heerenveen - Geleen van komende vrijdag en zullen beelden te zien zijn van de woensdagwedstrijd tussen Amsterdam en Den Haag.
Van Dommelen stelt dat er naast Eru nog meer sponsoren interesse hebben. ‘Het bekende als er één schaap over de dam is, volgen er meer', zegt hij. Belangrijk is dat alle clubs collectief hun medewerking hebben toegezegd. Eru Prestige krijgt onder meer een plek op de shirts van de club, op de boarding, op de sites en in programmaboekjes. Daarnaast worden er verschillende activiteiten ontwikkeld rond de smeerkaas en ijshockey.
Tags
Overig nieuws