10 oktober 200500:00
Door [email protected]
De campagne wordt zonder winstoogmerk gevoerd door een groep mediabedrijven. 'We willen mensen motiveren en hun zelfbewustzijn versterken', zegt Dr Peter Frey van omroeporganisatie ZDF. 'Iedereen moet weten dat zijn bijdrage belangrijk is voor het land.'
Het bestuur van Hamburg Freezers zag de actie duidelijk wel zitten. 'Waarom moedig je je team aan, als je denkt dat jouw stem toch niet belangrijk is', zegt Freezers bedrijfsleider Boris Capla. 'Omdat alle stemmen samen een koor vormen. De fans moedigen samen hun team aan en dan telt elke stem.'
'Zo moet ook iedereen in Duitsland zijn stem verheffen om aan de toekomst te werken', vervolgt Capla. 'Juist in moeilijke tijden is het belangrijk om samen positief aan de toekomst te werken.'
De organisatie van de 'Du bist Deutschland' actie is verheugd over de deelname van de Freezers. In totaal wordt 30 miljoen euro geĂŻnvesteerd in de campagne, met als speerpunt een spotje van twee minuten dat op TV en in bioscopen te zien is. Meet dan 40 prominente en minder prominente Duitsers lezen daarin een manifest voor Duitsland voor.
Tags
Buitenlands nieuws