24 augustus 201808:37
Door Joep Meijsen
Ahoud Devils Nijmegen heeft het landelijk opererende EnergieFlex vastgelegd als shirtsponsor. Dit bedrijf is al actief als hoofdsponsor bij de Nijmeegse profvoetbalclub NEC.
Dat heeft Nijmegen bekendgemaakt. Ahoud blijft de naamsponsor van de club. EnergieFlex is een leverancier van groene stroom die in 2014 is opgericht en voor een deel van zijn producten het duurzaamheidskeurmerk Fairtrade van Max Havelaar mag gebruiken.Het partnerschap maakt volgens Nijmegen Devils bijzondere projecten mogelijk. Zo zal er gezamenlijk duurzaam geïnvesteerd worden in het comfort van de business tribunes in het Triavium.
Commercieel Manager van de Devils Nijmegen, Hans Cleijne, is erg blij met de overeenkomst. 'We hebben als club onze ambities naar boven bijgesteld, terug naar de top op een verantwoorde manier, duurzaam dus. Daar hoort een andere vorm van organisatie bij die verder gaat dan het runnen van een ijshockeyclub. Meer maatschappelijke verantwoordelijkheid, de sport meer toegankelijk maken voor jeugd, professionelere begeleiding en een gezamenlijke upgrade met en van Triavium voor de lange duur. Samen met EnergieFlex gaan we hier invulling aan geven. Dit partnership gaat daarmee verder dan alleen sponsoring.'
Ook de nieuwe sponsor is in zijn nopjes met het partnership met de Nijmeegse voormalige landskampioen ijshockey. 'Wij zijn erg blij en trots en voelen ons als hoofdsponsor van NEC sterk verbonden aan de regio Nijmegen. We hebben ook oog voor de topsport zoals deze door de Ahoud Devils Nijmegen wordt bedreven. De Ahoud Devils hebben mooie ambities en ze willen, in het jaar dat er in Nijmegen 50 jaar wordt geijshockeyd, het verschil maken. De contacten met de club en andere partners waren erg uitnodigend. Samen met de Ahoud Devils versterken we onze mogelijkheden om onze sociaal maatschappelijke doelstellingen in Nijmegen en omgeving waar te kunnen maken. Dat Fairtrade en Fairplay goed samengaan, zullen we laten zien met deze samenwerking.'