2 september 201313:55
Door Joep Meijsen
Het International Ice Hockey Cup in Dordrecht is achter de rug. Nu is het wachten op de start van de Nederlandse competitie. Tijd dus voor de tweede Pre Season Round-up. Met nieuws over de selectie van Kemphanen, het logo van Flyers, Nederlanders in het buitenland, Eaters en de media en nog veel meer.
Eindhoven Kemphanen heeft nog drie jonge spelers toegevoegd aan de selectie. Het gaat daarbij om de 18-jarige Danny Stempher, die vorig jaar al vaste keuze was bij Kemphanen, de 19-jarige Tom Messie en de 20-jarige Willem Bless. Het drietal maakt onderdeel uit van de Nederlandse IJshockey Academie, de opvolger van het CTO en krijgt bij Eindhoven de kans om op het hoogste niveau te spelen. Vorige week werd al bekend dat Raymond van der Schuit en Kilian van Gorp onderdeel gaan uitmaken van de selectie van Kemphanen.
Friesland Flyers vernieuwt de huisstijl. Het nieuwe logo (zie foto) is een adelaar in de kleuren van Friesland en is ontwikkeld door Dox Imagemakers. De nieuwe huisstijl komt voort uit het tekenen van Unis als hoofdsponsor vorig jaar. Het bedrijf zal ook de jeugd van de Friese club financieel gaan steunen. Het nieuwe uit- en thuistenue van de club zal op 28 september worden gepresenteerd als Flyers de Open Dag houdt.
Dax van de Velden heeft met zijn nieuwe club Mlada Boleslav in de oefencampagne een eenvoudige 8-0 overwinning geboekt op Medvedu Beroun. Daarbij nam de Nederlandse international het vierde doelpunt voor zijn rekening. Na acht minuten spelen in de tweede periode kwam Van de Velden tot scoren met assistentie van Losko en Mikulik.
Bridgeport Sound Tigers heeft op zijn website een profiel geplaatst van Mike Dalhuisen. De site vermeldt onder meer dat hij de tweede in Nederland geboren speler in de NHL-geschiedenis kan worden. De eerste was Ed Kea in de jaren zeventig. Het profiel bericht tevens dat Dalhuisen tijdens de skills competitie tijdens het Islanders Development Camp de strijd om het hardste schot won. Bridgeport begint het AHL-seizoen op vijf oktober, waarbij de eerste vijf wedstrijden in eigen huis worden afgewerkt.
Geleen Eaters heeft met de traditionele kraam op de braderie van Oud-Geleen gestaan. Supporters konden met spelers op de foto of konden handtekeningen verzamelen. Daarnaast was er merchandise te koop en konden er seizoenskaarten worden aangeschaft. De club wil tevens in gesprek met de verslaggever van de regionale krant, die halverwege vorige maand een artikel publiceerde dat bij Eaters in het verkeerde keelgat is geschoten.
Den Haag gaat dit jaar zijn thuiswedstrijden om half negen spelen. Op die manier moet het makkelijker worden om te zorgen dat er geen mensen stiekem in de hal blijven hangen om gratis de wedstrijden te bekijken. Het zorgt ook voor iets meer marge tussen de jeugdtrainingen en de wedstrijden, zo schrijft Peet Solleveld in zijn column op de website van de Haagse club. De club zoekt overigens nog extra vrijwilligers en hoopt nog een hoofdsponsor aan de club te verbinden.
Tags
Geleen Eaters