5 maart 202411:04
Door Danny Micola von FĂĽrstenrecht
IJshockey Nederland, de ijshockeybond, heeft een vijfjarige overeenkomst gesloten met Spring Media, dat vanaf het seizoen 2024/25 zal optreden als partner om kansen te ontwikkelen en waarde toe te voegen aan de hoogste mannendivisie, de Eredivisie. Het internationale full-service bureau is door IJshockey Nederland aangesteld als langetermijnpartner.
tekst automatisch vertaald.
De Eredivisie bestaat uit twaalf teams uit het hele land, die van half september tot februari 22 reguliere seizoensrondes spelen, om een ​​play-offplek te bemachtigen in maart en een kans te maken op de kampioensbeker. Tot nu toe waren de competitiewedstrijden verspreid over verschillende platforms - of grotendeels helemaal niet geproduceerd. Met de centralisatie van rechten en productiebeheer wil Spring Media middelen investeren en een infrastructuur rond de competitie opbouwen om op lange termijn groei te bevorderen.
“We zijn verheugd om samen met Spring Media onze doelen te stellen en te bereiken, en het begint met het integreren van alle verticalen - technische infrastructuur, productie, OTT-streaming, rechtenbeheer en data-inzichten - onder één holistische paraplu”
— , aldus Theo van Gerwen, CEO van IJshockey Nederland
“Nederlands ijshockey is een snelle en historisch belangrijke teamsport met diepe lokale banden en een groot nationaal potentieel. We willen onze fans een toegankelijker product bieden, en iedereen laten zien dat er meer is aan ons spannende seizoen dan de drukbezochte bekerfinale.”
—
Spring Media vertegenwoordigt verschillende ijshockey-eigendommen: namelijk de Zweedse tweede divisie HockeyAllsvenskan en derde divisie HockeyEttan, de Franse Ligue Magnus en een partnerschap met Youth Sports Plus - met behulp van AI- en streamingtechnologieën om de groei van graswortelcompetities in Noord-Amerika te stimuleren.
“We zijn verheugd om samen te werken met IJshockey Nederland op deze reis en geloven dat onze branchekennis en datagedreven aanpak zullen helpen om hun doelstellingen te realiseren”
— zegt Hans Svelander, CCO bij Spring Media
"De sleutels tot een succesvolle en langetermijnwaardegroei voor elke competitie zijn het vermogen om een ​​model te creëren waarin gegevensverzameling, mediabeheer en een schaalbare productie allemaal in harmonie werken. We hebben zo’n model met succes geïmplementeerd voor andere competities en zullen bijdragen met alle belangrijke diensten die nodig zijn om het potentieel voor de Eredivisie te maximaliseren."
—
Terwijl het huidige Eredivisie-seizoen de play-offfase ingaat, begint de campagne 2024/25 in september. Alle Eredivisie-wedstrijden worden geproduceerd, variërend van een AI-baseline tot een multicamerastandaard.
De competitie geeft omroepen in Nederland en daarbuiten de mogelijkheid om exclusief of in combinatie met een speciale competitie-OTT-hub betrokken te raken.
In 2023 ging Spring Media een partnerschap aan met de Europese Para Championships en bood multisport-productiediensten, mediarechten-distributie en contentcreatie aan vanaf verschillende locaties in Rotterdam. De groep is ook de productiepartner van Viaplay voor de Hoofdklasse Hockey Nederland.